от серията: Какво е това което прави добрият UX User Experience?
Изграждане на уеб сайт за нашите посетители
Трябва да знаем кой точно спада към нашата аудитория и какво е очакваното поведение преди да започнем да изграждаме нашият успешен уеб сайт. Различните аудитории имат различни нужди.
Например: двама души гледайки автомобилни ревюта биха искали да достъпят много различна информация. Ентусиаста би искал да види неща като мощността на двигателя, максимално достижима скорост и други технически данни. Докато един собственик на малък бизнес би искал да види разхода на гориво например, каква вместимост има багажника и други от този род.
Опитвайки да дадем грешната информация на неправилната аудитория просто не ни върши работа. Ние трябва да предоставим такова съдържание на посетителите на нашият уеб сайт което ще отговаря на нуждите на възможно най-голяма група от тях. Веднъж когато започнем да работим за удовлетворяване на техните нужди отговаряйки на очакваното поведение то тогава сме вече в правилната посока за създаването на истински добро потребителско изживяване. И така първите стъпки от процеса на създаване на един истински добър уебсайт не е да хванем инструментите и платформата за разработка.
Вместо това има нужда да отделим известно време да помислим за кого точно ще бъде дизайна на уеб сайта ни. Ще ни струва време да определим всички атрибути от които се интересува потребителя ни, какво стойност носят за него и какви са целите му. И не на последно място какво би го спряло да ползва нашият уеб сайт. Съдържанието което създаваме трябва да „говори“ на потребителите ни – да отговаря на нуждите и целите им със стойност. Тези цели и потребности могат да бъдат много различни за някой, който използва колата за развлечение например.
Докато преминавате през останалата част от процеса на създаване на уебсайта си винаги гледайте на профила на вашият потребител. Задавайте си въпроса – дали моят потребител остава с усещането, че сайта е създаден точно за него?
„““Чудесното в това е, че докато гледаме на отделния профил в същото време създаваме нещо за много повече хора.
Това ще предостави фокуса, който иначе не би било възможно да достигнем ако създаваме нещо за „всички“.